Followers

Tuesday, October 4, 2011

Bas Rosak di Jalan Duta

.:: ENTRY SEMALAM ::.

Pagi² td, dgn penuh semangat waja dan berkobar², aku telah berjaya mengejar dan menaiki bas pukul 6.45am dgn harapan nak sampai awal laa kat opis. Gigih aku soh en hubby drive lelaju supaya dapat sampai kat terminal bas sebelom pukul 6.40am. ** Mekasih chenta sbb berjaya! Ngeeee... ** Dengan bangganya walopon idung masih kembang-kempis menyedut oksigen akibat kepenatan sebab jalan lelaju nak masuk bas, aku pon duduk kat seat yg kosong. Mujur bas tak penuh sangat pg nih.

Sepanjang perjalanan, ade gak aku fefeeling yg bas tuh ala² kesemputan dan tersengguk² diiringi bunyi² pelik dan bising dr arah bawah bas. Tp aku abaikan aje. Iyelah, bas tuh bukan lah bas express yg aku expect 'selesa'. It's just kind of bas bandar yg telah diconvertkan atau lebih tepat ditugaskan utk membawa penumpang dari bukit beruntung ke KL, 3 shift pg dan 3 shift ptg. So, what did u expect, huh? Tiket pon guna khidmat konduktor bas lg taw! Hehehe...

Cam selalu, aku kompem tertido dalam bas. Tgh syiok kumpul ayaq liuq dalam mulut yg ternganga, tiba² bas berenti. Aku terbangun & tgk kakak sebelah kusi aku tuh dah membebel sorg². Then aku dengar drebar bas dok cakap tepon ngan kawan dia "Hah! Bas ni dah benti dah..." Hoh! Bas rosak kah??? Huwaaaaaaaaaaa.... Hancor harapan aku nak sampai awal kat opis ari nih. Tidaaaaakkkkkkkk!!! Gegeh aku cuba mengej0 bas tuh pg td, last² ini yg terjadi. Owh tidak! Nak tak nak, kami pon beratur laa kat tepi highway reramai.

Bas terbabit: Bas ini lah yg menyebabkan aku lambat lg dtg keje ari nih. Huhu! Stress... Spoil mood aku pepagi ari. >:|


Tak sampai 5 minit lepas gamb0 pertama diambik: Bile ade transport yg tersadai kat tepi jalan, ditambah pulak ternampak org berkumpul beramai², (wal0pon sebenarnye takde apape yg serius berlaku), inilah jadi nye! Pemandu² kat Malaysia nih mmg 'terlebih' prihatin... Ngeeeeeeee!!!

Akhirnya, kami terpaksa jugak menunggu dan menumpang bas pukul 7am demi nak menyampaikan ke destinasi yg sebenarnye tidak laa jauh lg dah. Ditambah pulak dengan jemm kat pusat bandar, at last kul 9am jugak aku sampai kat opis...

Haiihhhh.... Nasib! Nasib!...

Daaaaaaaa.........

0 Korang Kate...: