Followers

Monday, October 24, 2011

Puding Kastad Pandan Jagung

Asal cuti jek, masak... Asal masak jek, cuti! Uhuhuhuuu... Tak jugak. Ikut mood aku laa. Kalo ade mase, bajet dan kerajinan, ade laa resepi yg aku cuba. Upsss!!! Jgn salah paham plak ye... Ini bukan lah blog resepi dan masakan. Kalo ade gamb0 makanan dan resepi² tuh, sekadar menguji skill diri sendiri aje. Hehehe! Aku suke mencuba. Suke jek tgk hasil kerja tangan sendiri. Lagi suke kalo hasil tuh en hubby puji. Tak kesah laa kalo dia puji tuh sekadar nak amik ati je ke, or mmg dia ikhlas... Yg penting ape yg aku masak, masuk kat perut dia dan buat dia kenyang... :D Dan hobi memasak² nih pon baru muncul semenjak 2-3 menjak nih jek. Tu pon during wiken aje ler... Time tuh aje yg ade mase berlama² kat umah sendiri. Kalo weekdays, kuar kol 6.30am, sampai umah semula 7.30-800pm. Hurmmm... ade mase kewww???

So, masakan utk minggu ini adalah seperti di bawah....



Huh! Mane plak resepi nye tah nak tepek kat sini. Alahai... mane tah! Lantak lah!!! Takyah laa letak resepi. Tgk gamba aje ler. Hihi! Nanti kalo aku jumpe, baru aku tepek kemudian. :p Ekceli, kuih nih aku buat utk projek kuih-muih bersama kengkawan kat opis di pg isnin. Wana, Irah, Sya & Najwa. Janji ngan dorg, memasing kene bawak KUIH (bukan makanan lain) yg dibuat sendiri. Hahaha! At last, 3 org jek yg wat sendiri. Yg bujang² (Najwa n Irah), org kedai yg buatkan. Hahahahahammmpehhh! :p Takpe laa, mebi dorg ade hal lain but next time, kene tuntut nih! Hihihi...

So, for time being, tgk aje ler gambo di atas ye! Kalo ade jumpe resepi tuh nanti, aku tepek lah...

Daaaaaaaa!!!

0 Korang Kate...: