Followers

Friday, October 28, 2011

PANCING-PANCING DEEPAVALI

Selamat Hari Deepavali kepada semua rakyat Malaysia yg beragama Hindu. Walopon tak sambut, tp aku still dapat cuti. Public holiday kan??? Hehe… So, seperti yg aku ade mentioned kat entry kuih talam sebelom nih, ade member² yg datang melepak kat umah aku on that day. Yang melepak kat umah Cuma isteri² sahaja. Suami² semua nya kuaq pi mancing kat sungai area bukit Beruntung tuh. Aku pon tataw kat mane tp hubby kate jauh gak laa dari umah kami tuh.

Seawal pagi dorg dah sampai, tp kami sempat breakfast kat kedai dulu laa… Dalam kul 9++am tuh, kami pon balik umah. Tp sebab semangat yg berkobar² dan rasa gian yg tak dapat dibendung lagi, sebaik saja menghantar anak bini ke dalam umah, terus aje pihak suami² terbabit meloloskan diri menuju ke destinasi yg telah pon dorg pilih. Huh! Dasat… Tapi kami di pihak bini² nih pon tak de laa kesah sbb paham sangat ngan hobi depa tuh… Lgpon, bukan selalu dorg dapat pegi. Kasik can laaa kan… Hehe!

Dessert and kudap-kudapan sampingan

Dengan beralas-perutkan roti canai dan teh tarik di waktu pagi, mmg mampu dorg bertahan demi pancingan tercinta! Haaaa… Kronik tak kronik nye hobi dorg nih. Kitorg yg kat umah nih, mmg melepak+makan+berborak+bergosip aje ler kejenye sambil melayan anak-anak. Aku? Agak bizi sket memasak. Tp tuh laa… Ape yg ade aje laa ye kengkawan! Harap korg puas ati ngan hidangan yg seadenye ari tuh. Huhu!

Hidangan simple yg sempat aku masak

Menjelang petang, hari pulak ujan. Kami yg kat umah nih pon ape lagi? Tido laa… Haha! Walopon ujan, tp mereka² yg memancing tuh tak jugak sedar² diri. Sehingga laa azan maghrib dah berkumandang, baru laa nampak batang idung memasing. Mende pertama yg aku sambut ialah seikat besar sayur sawi! Humang aihhh… Macam nak wat meniaga byk nye! Ade org bagi, dorg kate. Hasil tangkapan dorg pon, Alhamdulillah memberangsangkan... Hehe!
Hasil tangkapan

Sementara suami² nih mencuci ape yg patut, kami pon menghidang makanan utk dorg. Tak sempat mandi, terus tadah pinggan nak makan! Haha… Tau pon lap0. Menggigil2 tangan memasing sebab kebuloq. :p Lepas makan, baru laa memasing mengemaskan diri dan berehat. Sambil berehat and menonton Masterchef Malaysia, kami dok meratah ikan hasil tangkapan dorg yg aku dah masak. Goreng ngan bawang+halia jek! Hehe…

Hasil tangkapan yg dah jadik lauk! Haha...

Rehat² sambil tgk Masterchef Malaysia

Dalam kul 10pm++, memasing pon gerak balik. Punye laa penat semuanya, sampai memasing lupe nak amik bahagian sayur sawi dorg! Huwaaaaaaaaaa…. Byk giler plak tuh. Bersedekah lah aku kat jiran-jiran nampaknye.

Walaupon agak penat, tapi aku tersangat² seronok sebab dorg lah antara member pertama yg menjejakkan kaki ke umah aku sejak aku pindah. Bukan tanak ajak kawan-kawan datang, malah NAAAKKKKKK sangat! Cuma takut menyusahkan and mebi org pon takmo dtg sebab umah kami nih jauh ngat! Jauh dari org…

Thanks to Ain, Atan, iEla, Loque dan Iman coz sudi datang ke teratak burok kami itew… Jemput datang lagi next time. Jangan serik pulak ye! Hehehe… Tp rasenye mmg akan datang lagi kan sebab ade dengar suara² yg mengatakan nak buat aktiviti nih (memancing) sebagai monthly activity, kan? Mueheheheheheheee… Apape pon, kalo kompem nak datang, just inform OK! InsyaAllah, aku prepare ape yg mampu. Hehe! Kepada kenglawan lain pon sama. Singgah aje kalo dah dekat, Nak datang sesaje pon boleh. Pintu umah kami sentiasa terbukak utk korg kunjungi. ;)

0 Korang Kate...: