Followers

Monday, June 22, 2009

>> Seprais untuk Ayah² <<

Jumaat lepas, tiba² Sue anta sms kat aku...

"Wei asri keje ke esk"

Erm...aku pun balas laa...
"Keje pg, blk kul 430. Nape?"
Then tak lama pastuh dia kol. Tak dapat reply msg aku rupenye.. Hehe!
Dia pon story, kate ade projek besar!
Plan asal nye ngan Lieza (mama_alya). nak wat seprais party utk kaum bapa rupa nya...
Setelah dibincang², diorg nak wat pot-luck and venue as usual, kat umah Sue laa... Hihi!
Kene rahsiakan hal nih dari somi memasing.
Ptg tuh, dalam kete, aku cakap kat hubby..
"Sue ajak pi umah dia, saje nak wat makan2 sket. Pastuh kalo sempat, leh swimming"

Hubby ON aje.. Cuma tatau sempat swimming ke tak coz hubby keje. Tak leh sampai awal.
Esok nye tuh, Sue kol lg, gitau kalo nak swimming, dtg laa awal sket.
Ermmm.. mmg tak sempat laa.Hubby sampai umah pon dah kul 530pm, siap²...
Then, kul 6pm baru gerak ke umah Bukit Jalil.
Sampai sane pun dah dekat kul 7pm.
Mase kitorg sampai, seme yg dijemput dah ade except Paa. Ade conference, kate Liza.
Yang lain, Atie+Pian+Nina, Liza+Alya, Loq+Ila, and tuan umah laa, Sue+Man+Ajeem, seme dah ready kat dalam umah.
Makanan pun dah ade yg siap kat atas meja. Cuma Sue tgh nak goreng mee.
Aku pun, terus potong tembikai yg aku bwk. Nak masak tak sempat. Dok ngan Zayyad jek kat umah tuh, mmg takleh nak wat ape sangat la...
Sambil2 tggu mee goreng Sue siap, kitorg pun kudap2 laa mende2 yg ade atas meja tuh. Ade kopok lekor yg Atie bwk. Ade nugget, air, buah²...

Siap jek mee goreng, Paa tak muncul lg. Lieza pun cakap, go on aje laa. Paa maybe lmbt sket.
Kek yg Lieza bwk ade jek kat atas meja tuh. Bapak2 nih tatau. Seme tanye,
"Besday sape nih?"

Kitorg nih, sengih² jek sambil jawab main². Kitorg mintak dirog tlg bukak kan kotak tuh.
So, Man pun rasmikan pembukaan kotak kek....
Tadaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa........

Serpraissssss!

Hehe... tersenyum2 diorg bile kitorg cakap "HAPPY FATHER'S DAY!!!"...
Bak kate Sue, "Nie laa tande nye kitorg sayang kat korg..."
Hehe... Lepas potong kek, Paa pun sampai.
Alaaaa... Ayah Alya nih lambat sangat. Dah miss the best part! Huhu...
Nasib kek tak abis lg... Wekekekekekeke!
So, memasing pun isi laa perut memasing pastuh...
Sementara ayah² mem'besar'kan perut memasing, mak² jage anak memasing..
Suap, bagi makan, minum susu... Wat ape yg patut.
Then, lepas ayah² kekenyangan, tukar shift plak! Hehe...
Turn kitorg plak makan n bergosip! Mueheheheheee...


Ayah² jaga anak sementara mak² isi perut sambil bergosip kat meja makan. Hehe!

Lepas siap makan, kitorg pun borak2 laa sambil tgk tv n layan anak memasing.
Tp Nina balik awal coz abah dia ade game Futsal malam tuh.
Dah laa mase potong kek tuh Nina tido...
Mase awal2 sampai tuh jek dia berjaga n main dalam walker.
Mase tuh plak, aku sibuk2 tolong potong buah la, hape laa...
So, tak sempat laa nak main2 ngat ngan Nina.

Ajeem plak dah penat... Dia meragam sket mase lepas makan kek tuh.
Nasib laa sebelum tuh dia main² gak.
Bile ayah dia masukkan lam buai, terus dia tido sampai laa kitorg balik.
Maybe kepenatan kot sebab petang tuh diorg mandi kolam reramai.
Kitorg jek tak sempat sampai. Hehe!

Alya ngan Zayyad, maintain segar walaupun mata memasing dah layu²... Ekekekekeee!
So, dalam kul 9++, aku tgk hubby dah letih.
Ye laa, siang tuh dia keje, awal pg plak tuh!
Aku pun ajak laa hubby balik. Rupe2 nye g lain2 pun nak gerak balik jugak.
Sebelum balik, sempat Sue bekalkan mende2 makan kat kitorg. Hehe!

On d way balik, singgah KJ sat.. Ade hal.
Lepas tuh terus balik umah. Dalam kul 10++ baru sampai.
Hubby yg dah kepenatan sesangat, terus tertido.
Zayyad plak segar lg mata nye.
Aku laa yg kene melayan dia main sampai dia penat n mengantuk.
Dalam kul 11pm baru Zayyad tido n aku still tgk tv cite indon "Kisah Gadis Kecil Dengan Ayah Yang Lumpuh" kat tv9...Ehehehee... Tak ngantuk plak!
Dalam pada tak ngantuk tuh, rupa2 nya aku dah tertido...
Kul 3:30am aku sedar sebab merengek Zayyad nak susu, tgk2 tv dok terpasang lg. Ekekekeke!
Lepas wat susu Zayyad n bg dia minum, aku off TV and sambung tido.

Esok nye (Ahad) tuh, hubby 'ponteng keje' coz tak larat sangat.

Sian hubby.. Ye laa, dia cuti pun, still bgn awal, sebab kene anta aku n Zayyad.

Takde chance nak tido sampai tghari cam dulu2.. Ekekee!
Tuh laa pengorbanan nama nye... kan, Ayah? Haha...
Anyway, thank you so much for that, my dear.

** Thanks to Sue sbb sponsor Venue yg selesa ngan mee goreng yg sedap!
** Thanks to Lieza sbb sponsor kek yg sedap tuh! My favourite.. CheeZy ChoC from SR. =p~
** Thanks to Atie sbb susah2 bwk kopok lekor dari kontan. Sedap banget!
** Thanks to ieLa coz rajin tolong masak n layan anak2 kami... Ekekekee!
** Thanks to ayah2 yg sporting and supportive...


Layan gambo2 lain sepanjang majlis.

Sampai sini dulu. Daaaaaa....

0 Korang Kate...: