Followers

Thursday, June 11, 2009

Ade RM300 tak?...

Cerita adik aku (Zayyad nye Acik), suatu ari dia ngan sorg member ni dia baru balik dr satu tempat di Seremban dgn menaiki teksi. Mase diorg tahan teksi tuh, diorg tgk driver nye seorg pakcik melayu berkopiah putih yg berumur dalam setengah abad laa lebih kurg. Selepas di tahan dan teksi tuh berenti, diorg pun bukak pintu blkg n naik cam biase sambil memberitahu hala tuju tempat yg diorg nak pegi. Pakcik tuh mengangguk tanda paham dan terus memandu ke arah destinasi.

Di pertengahan jalan, tiba-tiba pakcik driver tuh bersuara sambil bertanye", O0ooo... Dik, korang ado tigo ratuih tak skrg?" ujarnya perlahan dalam loghat nogori sambil meneruskan pemanduan. Adik aku ngan member dia nih rase tersentak sket laa dgn pertanyaan tuh. Mula laa macam2 mende buruk berlegar2 kat otak dorg. Dalam ati, adik aku berkata "Abis laa, ape laa pakcik nih nak buat agak nye?"... Tp, dalam gusar tuh, diorg jawab jugak "Takde laa pakcik. Kitorg nih student lg"... Ade penipuan jugak kat situ. Hehe! Nak selamatkan diri laa kata kan. Kalo cakap dah keje kang bahaye plak!

"Takdo yo? Ermm.. Pakcik pun takdo..." Ujar pakcik tuh sambil menyambung "Kalo macam tuh, pakai laa tali pinggang keledar belakang tuh. Pakcik nih takdo duit nak baya saman kot pulis tahan kang. Tigo ratuih tuh! Korg naik nih pun dapat dalam limo inggit jo agak eh! Mano laa nak cukup..." Ujar pakcik tuh selamba dan bermuka innocent sambil meneruskan perjalanan. Adik aku ngan member dia nih pun tercengang2 and blur... Tak lama pastuh, dirog pun pandang sesama sendiri dan tersengih², terus tarik tali pinggang keledar belakang tuh dan pakai. Termalu sendiri laa diorg. Hehe!

Moral : Jangan cepat buruk sangka pada org lain dan jangan jugak terlalu mudah percayakan seseorg. Jangan cepat menggelabah, pikir dulu sebelum bertindak. DAN - Pakailah tali pinggang keledar di belakang. Anda mampu mengubahnya. Cewaaaaahhh!...

6 Korang Kate...:

ly@yosh said...

huahuahuahuahauahuauauauauaua...aku rase sgt lawak..pandai pokcik tu saiko..bgsla pokcik ni..teguran penuh bermakna..huu..

aNNa aRieYaNNa said...

Wekekekeke! tau takpe. mula² aku dgr adik aku citer pun, aku rase lawak gile. tuh yg aku wat en3 blog tuh! Haha...

amieda said...

ekekekeeke...
penuh dengan maksud tu...
yang tersirat dan tersurat...

aNNa aRieYaNNa said...

Tu laa pasal, Dayah. Saspen jek memula tuh, last² terkena rupa nye... Muaahahahaha!

dyana said...

:)) lawak2,....ni kisah benar la ek....hahahahaha

aNNa aRieYaNNa said...

Kisah BETOI la neh... adik aku punye story. Ehehehe!