Followers

Thursday, April 7, 2011

Funny Terms...

Ari nih nak stori pasal abg Ayyad plak lah... Hehe!

I noticed that, since he had a lil brother, his pronunciation of words and sentence is better. Susunan ayat dia bertambah baik, senang nak paham. When he starts talking, I can say that he’s not pelat (maybe the pronunciation become a bit weird), but susunan ayat dia mmg FAIL!

When he said, “Mama, nak makan.. Ayyad” it’s mean “Mama, Ayyad nak makan”. Sometimes, when something bites him at his hand, he would say “Ni mama, tangan sakit Ayyad nih”… Huhu! Something like that laa.

And now, it seems much-much-much better. Ayat dia dah makin tersusun dan lebih mudah difahami. Dia pon jenis yg sangat ramah dan becok bercakap. Sangat bijak dan cerdik, pandai mengambil hati dan pandai juga menyakitkan hati. Hehe!

But he has his own ‘funny terms’ on something like:

When he said, “Ayah, nak tengok Dabot-dabot!”- it’s refer to…

Asalnye perkataan Robot sbb Transformer kan byk robot.. Ngeeeeee!

BETOP will refer to…

Laptop!

And when he ask you like this “Ayyad nak amennn”, just give or buy him something like this…

Or this…

In malay, we preferred to called it 'Jajan'!


Even when he saw Addad breastfeeding, he will come closer and said…
“Mama bagi adik ‘mei’ ke?...”

Hah?? What the funny terms is that? Mane tah dia blaja. Yg aku pasti, dia mmg dapat terms tuh dari Taska. Huhu…

Abg Ayyad bersama idola kesayangan, Ultraman and Rasase…


2 Korang Kate...:

mommyosh said...

ayyoo..sama ng farez..byk sungguh collection 'men men'

AyyaD ArieyannA said...

Haihhh... Tu laa nye, Ly. Dalam laci kabinet TV kat umah tuh, penuh atomen pelbagai size! Dari kecik sampai laa yg beso.. Tu tak termasuk CD lg tuh. Kalo aku jual balik, boleh dapat henpon sebijik kot! Ekekekekeee...