Followers

Sunday, March 18, 2007

Hari Bermalas2...

Mengantuk nye mataku ini..... (:

Nak kate tido lambat malam td, kul 12:00am dah terbongkang dalam bilik dah, walaupun tak tido terus... Huhu! Punye laa liat nak bgn pagi td. Terpaksa mintak Yana tolong loginkan. Guna PRB 15min. Sian kat Yana kene jaga kalo letak Auto In. Lagipun, console takde kat meja, aku simpan dalam locker.

Fariz wat meeting jap td. Ade problem pasal kes dalam pool yg melambak2, kate nye... Isytihar WAR la tuh! Erm... Jadi pressure kejap td bila kami disuruh berpindah2 tempat. Tensen laa. Dah biase seat skrg, dia suruh pindah ke seat lain plak! Mula2 tuh nak wat degil jek, tp dia dah sound suruh pindah juga... Nak tak nak, kene laa jugak ikut. Tp lepas lunch, kami berempat pindah balik ke tempat asal! Hik...Hik...Hik... Tak biase maa. Lagi plak, fail2 seme ade dalam PC. Camane nak berpindah-randah?

Erm... TL print out cases ari nie, tak kasik retrieve. Whatever laa, tp ari ahad selalu nye mmg jadi hari bermalas-malas aku. Bile dah dapat list case tuh, terpakse laa assign semua sekali. Nasib tak banyak, 25 cases aje. Hehe! Dia kate nak bagi list lain lepas lunch so we must finish it before 2pm. Tp sampai kul 3pm, baru aku dapat list baru. Tuh pun Fiefa pegi mintak kan. So, malas dah nak assign semua. Amik separuh aje.. Hehe! Takut tak sempat abis. :p

Actually, aku pon tak paham laa.. Report melambak2, rupe2 nya ade outage sana sini around Malaysia. Patut laa report dalam pool macam **** (Censored! Haha...). Dah 2-3 ari outage, baru nak kompem kan ari nih. Kompem plak time report dah macam tsunami kat dalam pool tuh. What the....??? Mase lunch td, discuss2 isu nie ngan 3 org member aku (Yana, Lin, Fiefa). Sebenarnye diorg perlu monitor problem nih dari 1st level lagi. Budak2 CSR 1st level skang nih manje2 sangat!! Kene marah sket ngan customer, bukak report. Kene tengking/herdik sket, bukak report. Kene maki sket, consult call. Tak check apape, tak troubleshoot apape. Nonsense !!!

Aku pon penah jd 1st level, bukan terus dapat duduk sini. Tp, seingat aku, aku tak laa se'manja' diorg.. Bukan aku nak kate semua, tp most newbies kat sane tuh mmg cam hampeh! Bukak report main sedap tangan jek copy paste. Itu takde, ini tak cukup. Bile incomplete report kene tutup, customer call balik n marah2, sape yg kene? Diorg gak kan.. Ape laa salah nye wat proper report. Kalo elok, kami proceed... Bukan laa kami kejam sangat! Macam consult call gak.. Sesuka hati jek nak transfer call. Report tak check, last session tak tgk. Customer jerit, terus consult. Bile kene marah, mula laa kate 2nd level rude laa, hape laa, bla..bla..bla.. Salah sape??

Tah laa... Pressure gak kengkadang tuh tp nak wat camane. Dah nama nnye pun KEJE. Nak tak nak kene hadapi laa kan? Bak kate my dear, "kite keje nih kene setia"... Hehe! Betul laa tuh. Kalo pressure sket nak berenti, pressure sket nak carik keje lain, susah laa... Mungkin aku tak selama nye kat company nih. Mungkin satu hari aku pun akan tuka keje lain, but at least for now aku bertahan. Carik pengalaman. Aku tak rase keje nie teruk. Duduk jek depan PC 8jam stgh. Tak pakai tenaga fizikal pon. Cuma mental jek, coz blh kate hari2 kene maki ngan customer. Sebab aku penah tempuhi keje yg lebih teruk n penat dari nih. ;) So, to all my dear 2nd Level frenz.......

"..CHAIYOK! CHAIYOK!.." Hehe...

Sampai sini dulu... Daaaaaaaaaaa!!!

0 Korang Kate...: